Przedszkole Wilanów
Edukacja

Rozwój dziecka w przedszkolu

Olbrzymia większość rodziców wysyłając swoje dziecko do placówki przedszkolnej, w bardzo dużej mierze oczekuje od niej, że wpłynie na prawidłowy i jak najbardziej właściwy rozwój psychofizyczny ich dziecka. Oczywiście nie ma w tym nic nadzwyczajnego zarówno przedszkole jak i szkoła podstawowa ma za zadanie wspomagać proces wychowawczy malucha. W przedszkolu proces ten jest jednak widoczny w zdecydowanie wyższym stopniu niż na przykład w późniejszych klasach szkoły podstawowej. Dlatego też wielu rodziców tak bardzo duży nacisk kładzie na to, żeby ich dziecko chodziło do odpowiedniego przedszkola oferującego przyjazny dziecku program nauczania wpływający na właściwy rozwój dziecka.

Zabawa i nauka

Prawdą oczywistą jest naturalnie to, że samo przedszkole nie jest w stanie wychować dziecka. Główna rola wychowawcy i przedstawieniu pewnych wartości należy naturalnie do rodziców dziecka. Przedszkole natomiast jest a przynajmniej powinno być stanie wspomagać i stymulować w jak najbardziej właściwy sposób rozwój malucha. W wielu placówkach, przykładem może być przedszkole miasteczko Wilanów edukacja odbywa się to poprzez wspólną zabawę, spacery jak tez poznawanie pierwszych form nauki. Od tego, w jaki sposób zostanie przedstawiona dziecku wstępna forma nauczania, zależało będzie późniejsze podejście dziecka do chęci nauki i własnego rozwoju osobistego.

Naczelnym celem wychowania w placówce przedszkolnej był, jest i prawdopodobnie nadal będzie wszechstronny rozwój dziecka. Proces ten odbywa się zazwyczaj poprzez jego umiejętne stymulowanie na wielu płaszczyznach rozwojowych. Jednym z ważniejszych czynników, które w wyjątkowo korzystny sposób są w stanie wpłynąć na właściwą stymulację rozwoju dziecka są odpowiednio dobrane i właściwie stosowane techniki wpływające na wyeliminowanie pewnych zaburzeń. Odpowiedni dobór właściwych środków pedagogicznych daje możliwość skorygowania i uzewnętrznienia najlepszych potencjałów dziecka. W tym celu wykorzystuje się dwa najgłówniejsze rodzaje wspólnych zabaw z innymi dziećmi. Pierwszym rodzajem są zabawy tematyczne wpływające na świadome podejmowanie danej roli w trakcie trwania zabawy i dbania o nią przez cały jej okres. Wpływa to na odkrywanie własnych możliwości dziecka. Drugim rodzajem zabawy jest zabawa typowo konstrukcyjna. W pierwszej fazie jest to ciekawość zabawy, która z biegiem czasu przechodzi w chęć poznania późniejszego wyniku. Poprzez branie udziału w zabawach konstrukcyjnych dziecko zdobywa możliwość poszerzenia poszerzania i rozwoju zdolności analitycznych. U niektórych dzieci zdolności te zaczynają się już ujawniać w okresie przedszkolnym. Oczywiście oprócz tych dwóch zabaw każde przedszkole oferuje zabawy wpływające na twórczość i myślenie dziecka.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *