Spora liczba właścicieli przedsiębiorstw zastanawia się, jak wykorzystać sieć internetową do promowania swojej firmy. I faktycznie, jest o czym dumać, bowiem możliwości jest tu naprawdę wiele. Wysłanie maili do osób potencjalnie mogących być zainteresowanymi naszymi usługami i produktami. Reklamy graficzne wyświetlające się na jakimś portalu. Albo, na ten przykład, kampania Google AdWords. I właśnie o tym ostatnim rodzaju marketingu internetowego przybliżymy naszym czytelnikom w niniejszym poście.
O co chodzi w tych całych „AdWordsach”
AdWords to system do wyświetlania reklam Google’a, który działa w oparciu o jej wyszukiwarkę internetową oraz szereg stron partnerskich, które zdecydowały się dołączyć do programu AdSense.
Jeżeli idzie o wyszukiwarkę, to reklamy tekstowe są prezentowane, kiedy internauta wpisze w nią słowa kluczowe wybrane przez nas w panelu AdWords. Jeżeli idzie o witryny partnerskie, to nasze boksy reklamowe są wyświetlane na wybranych przez nas bądź przez Google’a serwisach internetowych.
O plusach reklamowania się w AdWords
Kampanie AdWords mają wiele zalet, w szczególności dla reklamodawców, którzy nie dysponują wielkimi pieniędzmi (jeśli zaś mamy, możemy skorzystać z usług specjalistycznej agencji SEM). Pod poniższym akapitem przygotowaliśmy krótką listę kilku z nich.
- Płacisz tylko za kliknięcia, skutkiem czego unikasz sytuacji, gdy wnosisz opłaty wyłącznie za to, że Twoja reklama została wyświetlona.
- Docierasz ze swa kampania wyłącznie do tych osób, które są zainteresowane produktami lub usługami, które posiadasz w swej ofercie.
- Sieć reklamowa Google’a obejmuje ponad dziewięćdziesiąt procent polskich użytkowników internetu, a to oznacza około siedemnastomilionową armię osób, do których możesz trafić ze swoją reklamą.
- To Ty podejmujesz decyzję, kiedy uruchamiasz swoją kampanię AdWords i kiedy ją zatrzymujesz, a także jak wiele środków na nią wydajesz.
- Niezmiennie możesz liczyć na wsparcie kogoś z teamu pomocy Google’a, który w razie problemów będzie Ci służył fachową pomocą.
Google AdWords ma też wady
Oczywiście, w tej beczce miodu jest i łyżka dziegciu. Źle zaprojektowana kampania AdWords, a szczególnie nietrafnie dobrane frazy kluczowe, mogą spowodować, iż nie odniesiemy z naszych kampanii wiele pożytku. Z tego powodu zamiast samemu brać się za to, o wiele sensowniej zlecić jej zaplanowanie i przeprowadzenie specjaliście od marketingu internetowego.