Kampanie w Google AdWords
Marketing

Czy inwestowanie w AdWords ma sens?

Spora liczba właścicieli przedsiębiorstw zastanawia się, jak wykorzystać sieć internetową do promowania swojej firmy. I faktycznie, jest o czym dumać, bowiem możliwości jest tu naprawdę wiele. Wysłanie maili do osób potencjalnie mogących być zainteresowanymi naszymi usługami i produktami. Reklamy graficzne wyświetlające się na jakimś portalu. Albo, na ten przykład, kampania Google AdWords. I właśnie o tym ostatnim rodzaju marketingu internetowego przybliżymy naszym czytelnikom w niniejszym poście.

O co chodzi w tych całych „AdWordsach”

AdWords to system do wyświetlania reklam Google’a, który działa w oparciu o jej wyszukiwarkę internetową oraz szereg stron partnerskich, które zdecydowały się dołączyć do programu AdSense.

Jeżeli idzie o wyszukiwarkę, to reklamy tekstowe są prezentowane, kiedy internauta wpisze w nią słowa kluczowe wybrane przez nas  w panelu AdWords.  Jeżeli idzie o witryny partnerskie, to nasze boksy reklamowe są wyświetlane na wybranych przez nas bądź przez  Google’a  serwisach internetowych.

O plusach reklamowania się w AdWords

Kampanie AdWords mają wiele zalet, w szczególności dla reklamodawców, którzy nie dysponują wielkimi pieniędzmi (jeśli zaś mamy, możemy skorzystać z usług specjalistycznej agencji SEM). Pod poniższym akapitem przygotowaliśmy krótką listę kilku z nich.

  1. Płacisz tylko za kliknięcia, skutkiem czego unikasz sytuacji, gdy wnosisz opłaty wyłącznie za to, że Twoja reklama została wyświetlona.
  2.  Docierasz ze swa kampania wyłącznie do tych osób, które są zainteresowane produktami lub usługami, które posiadasz w swej ofercie.
  3. Sieć reklamowa Google’a obejmuje ponad dziewięćdziesiąt procent polskich użytkowników internetu, a to oznacza około siedemnastomilionową armię osób, do których możesz trafić ze swoją reklamą.
  4.  To Ty podejmujesz decyzję, kiedy uruchamiasz swoją kampanię AdWords i kiedy ją zatrzymujesz, a także jak wiele środków na nią wydajesz.
  5. Niezmiennie możesz liczyć na wsparcie kogoś z teamu pomocy Google’a, który w razie problemów będzie Ci służył fachową pomocą.

Google AdWords ma też wady

Oczywiście, w tej beczce miodu jest i łyżka dziegciu. Źle zaprojektowana kampania AdWords, a szczególnie nietrafnie dobrane frazy kluczowe, mogą spowodować, iż nie odniesiemy z naszych kampanii wiele pożytku. Z tego powodu zamiast samemu brać się za to, o wiele sensowniej zlecić jej zaplanowanie i przeprowadzenie specjaliście od marketingu internetowego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *