Kontakty z mediami są jednym z najlepszych sposobów na dobrą promocję firmy przy niewielkim nakładzie budżetowym. Nierzadko okazują się również bardziej skutecznym narzędziem aniżeli komercyjna reklama.
Poprzez kontakty z mediami firma ma szansę skutecznie komunikować się z otoczeniem a co za tym idzie ze swoimi potencjalnymi klientami. Utrzymywanie poprawnych relacji z dziennikarzami może przyczynić się do darmowej promocji produktów i usług, co w konsekwencji pozytywnie wpłynie na zwiększenie sprzedaży. Trzeba jednak wiedzieć jak pozyskać odpowiednie kontakty oraz jak zarządzać informacjami, jakie z firmy wypływają. O ile te pozytywne nie są tak chętnie przyjmowane przez media a ich zasięg jest zazwyczaj lokalny to już nowinki o zasięgu negatywnym mogą bardzo szybko przyczynić się do pogorszenia sytuacji firmy a w skrajnych przypadkach nawet jej bankructwa.
O tym, jak należy pozyskiwać i wykorzystywać kontakty z mediami powstało wiele publikacji i poradników. Istnieją również specjalistyczne szkolenia medialne, dzięki którym firma zażegna medialny kryzys a jej przedstawiciele będą świetnie radzić sobie przed kamerą. Szkolenia takie znaleźć można u wmediawzięci.pl. To firma, którą tworzy zespół profesjonalistów o różnych specjalizacjach i świeżym spojrzeniu na trendy pojawiające się w medialnej branży.
Warto pamiętać, że poprawne relacje z dziennikarzami to nie tylko wysyłanie notek prasowych na maila czy zarzucanie sponsorowanymi artykułami. Na sukces składa się wiele zależnych a najważniejszą zasadą udanej współpracy jest mówienie prawdy oraz nieunikanie mediów w czasie kryzysu firmy.