Dla muzyków najważniejszy jest kontakt z fanami, a więc występy na koncertach. Trzeba jednak pamiętać o tym, że aby móc pracować nad kolejnym materiałem muzycznym, trzeba także w odpowiedni sposób swoją twórczość promować. Obecnie jedną z lepszych form marketingowych jest naturalnie obecność w przestrzeni internetowej. W ten sposób zarabianie na muzyce realizowane jest bardzo szybko, a korzyści finansowe są bardzo wymierne. Dzięki Internetowi szeroko rozumiana promocja przeszła prawdziwą rewolucję w odniesieniu do twórczości muzycznej.
Najlepsze metody promocji muzyki online
Uzmysłowienie sobie, że niezbędne będą do podjęcia działania marketingowe mające na celu udostępnienie większej ilości odbiorców muzyki, to już pierwszy krok do sukcesu. To jednak zaledwie początek szeroko zakrojonych działań rozumianych właśnie jako promocja muzyki. Trzeba więc wiedzieć, jak przygotować się do publikacji, a także, w jaki sposób powinna być zrealizowana. Tu do gry wkraczają takie firmy jak Independent Digital. To usługi szczególnie cenione przez artystów, ponieważ jest to jeden z największych dystrybutorów cyfrowych. To agregator muzyki, który gwarantuje, że promocja będzie zrealizowana wzorcowo.
Independent Digital — marketing muzyczny na poziomie światowym
Jedną z większych zalet tych usług jest dostępność do odbiorców o nieograniczonym zasięgu. ID jest znany większości muzyków, ponieważ to największy polski niezależny agregator cyfrowych treści. Firma ta współpracuje z bardzo dużą ilością twórców. Z usług tych korzysta ponad 700 wytwórni muzycznych i artystów nie tylko z Polski, ale również ze Stanów Zjednoczonych i Niemiec, czy też Włoch. Jedną z większych zalet jest to, że albumy i utwory są bezpośrednio dostarczane do tak znanych i cenionych serwisów streamingowych jak Tidal, Deezer, iTunes, czy też Apple Music lub Spotify. Dzięki temu utwory muzyczne lub jazzowe, czy też klasyczne trafiają do odbiorców z całego świata.
Natychmiastowa promocja muzyki
Internetowe rozwiązania promocyjne mają to do siebie, że realizacja działań promocyjnych następuje niemal natychmiastowo. Artysta podejmujący współpracę z Independent Digital musi tylko określić zakres umowy i przekazać, o jakie gatunki muzyczne chodzi oraz jak duża ilość utworów lub albumów będzie przesłana. Reszta, czyli promocja muzyki, należy do specjalistów, którzy zaplanują odpowiedni termin publikacji i czuwają nad promowaniem utworów we wszystkich najważniejszych serwisach streamingowych.