Praca w agencji Public Relation
Marketing

Praca w public relation – wymagania

Praca w agencji Public Relation
Praca w agencji Public Relation

Chętnych do pracy w public relaton nie brakuje. Wynika to głównie z przeświadczenia młodych ludzi, że do tej pracy w zasadzie wystarczy tylko umieć napisać w miarę sensowny tekst, mieć jako taką prezencję i nie bać się kontaktu z ludźmi.

To, oczywiście, prawda, ale nie cała. Bo rzeczywiście pisać każdy potrafi, ale nie każdy umie to tak zrobić, aby artykuł przykuwał uwagę (o braku problemów z ortografią, gramatyką, interpunkcją oraz stylistyką ojczystego języka nie ma chyba co wspominać?). Podobnie rzecz ma się z innymi wymaganiami dla kandydatów chcących objąć stanowisko PR-specjalisty, a które to z pozoru wdają się być mało wymagające.

Cecha, które musi posiadać specjalista od public relation

O umiejętności pisania i redagowania tekstów pisaliśmy już wyżej, ale równie ważne w tej pracy są cechy charakteru osoby, która ma ją wykonywać. W agencji public relation nie zagrzeje raczej długo ktoś zamknięty w sobie, niepotrafiący nawiązywać ani utrzymywać relacji, bojący się innych ludzi. W tym zawodzie bowiem kontakt z drugim człowiekiem jest najważniejszy, dlatego trzeba być otwartym na niego.

Umiejętności

Poza tym każdy pr-owiec powinien również posiadać umiejętność słuchania twego, co klient mówi, oraz być koncyliacyjnym, otwartym na szukanie rozwiązań problemu, a nie ich tworzenie. Przydadzą się również umiejętności negocjacyjne, gdyż często od tego zależy, czy jego działania zostaną zwieńczone sukcesem.

Jak Cię widzą, tak…

Oczywiście, nienaganna prezencja oraz schludny wygląd to w public relation „oczywista oczywistość”. Jeśli zatem jesteś zbyt przywiązany do swych starych dżinsów oraz „konwersów”, to może się to okazać sporą przeszkodą w „robieniu kariery” w PR-ze. Oczywiście, mowa tu raczej o pracownikach, którzy występują przed kamerami, czy też spotykają się często z klientami, a researcherach, którzy mają za zadanie wyszukiwać informacje w sieci, niemniej jednak…

I to właściwie tyle, jeśli chodzi o wymagania na stanowisko specjalisty od public relations, może jeszcze warto wspomnieć o znajomości języków obcych. Angielski to podstawa, a każdy dodatkowy język, to spory plus dla nas.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *