warzywa w proszku
Gospodarka

Jak odżywiać się zdrowo podczas koronawirusa?

W czasie społecznej kwarantanny, jeśli pod uwagę weźmiemy zakres odżywiania się, priorytetem ma nie być dla nas aspekt przybrania kilku nadmiernych kilogramów, ale raczej konieczność budowania odporności naszego organizmu. Właśnie dlatego tak ważna jest codzienna dieta, która wspiera walkę z koronawirusem. Zdrowy, mocny, odporny organizm nie zarazi się tak łatwo COVID-19, dzięki czemu możliwe staje się minimalizowanie rozprzestrzeniania się tego groźnego wirusa. Co jeść, by być odpornym? Wskazówki przedstawiamy poniżej.

Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://www.kaczmarek-komponenty.pl/ – koncentraty soków warzywnych.

Przede wszystkim warto zaznaczyć, że właśnie teraz mamy szansę na pełną kontrolę tego, co spożywamy każdego dnia. Wszystko dlatego, że wedle rozporządzeń rządu wszystkie restauracje i lokale gastronomiczne pozostają zamknięte, co minimalizuje możliwości jedzenia poza domem. Owszem, dania możemy zamawiać z odbiorem osobistym albo dostawą do domu, jednak statystyki jasno wskazują, że najczęściej Polacy postanawiają gotować samodzielnie.

 

Bogactwo natury

Na co więc warto stawiać? Przede wszystkim na jadłospis bogaty w warzywa i witaminy. Te powinny być pochodzenia ekologicznego, bez żadnych sztucznych nawozów. Jeśli wybieramy koncentraty soków warzywnych czy proszki owocowe, te również powinny powstawać tylko z produktów BIO i nie mogą zawierać dodatkowych składników. Każdego dnia powinniśmy zjadać 5 porcji warzyw i owoców w różnej postaci. Zaleca się spożywanie ich w formie surowej albo gotowanej na parze. Korzystnie działają również soki świeżo wyciskane albo koncentraty soków naturalnych. Na szczęście na polskim rynku takich nie brakuje i z powodzeniem można je dzisiaj zamawiać choćby przez internet.

 

Eliminacja składników szkodzących

Aby nasza odporność była na naprawdę wysokim poziomie, należy dobrze przygotować się na zakupy. Czytajmy etykiety produktów, przede wszystkim ich skład. Eliminujmy te z „E”, wybierajmy naturalne, pochodzenia roślinnego i ekologicznego. Nie rezygnujmy z kasz i ziaren, za to odstawmy alkohol, kawę, mocną herbatę (można zastąpić ją ziołowymi naparami). Negatywnie wpływać będzie też nadmiar słodyczy, jeśli już musimy sięgnąć po coś słodkiego, niech będzie to najlepszej jakości gorzka czekolada.

Zdrowe odżywianie dla budowania naturalnej odporności organizmu musi iść w parze z aktywnością fizyczną. Nie rezygnujemy ze sportu, nawet jeśli pozostajemy w domu. Fakt, że wiele obiektów plenerowych pozostaje zamkniętych, ale fitness na balkonie też będzie wpływać korzystnie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.