Okazuje się, że humor przyciąga uwagę, podnosi szansę na zapamiętanie przekazu, wprawia w dobry nastrój i sprzyja tworzeniu pozytywnego wizerunku. Właśnie dlatego spece od reklamy już od dawna starają się właśnie na jego podstawie tworzyć spoty reklamowe niezależnie od wielkości reklamowanej firmy czy branży, do jakiej należy reklamowany produkt czy usługa.
Humor w reklamie był obecne zawsze, już w roku 1993 powstały nawet pierwsze badania dotyczące tego rodzaju wpływu na emocje ludzi. Reklama z zajawką humorystyczną jest odbierana prawie zawsze pozytywnie, nie irytuje tak bardzo a odbiorca chętniej utożsamia się z reklamowaną marką, bo sam chce otaczać się przecież przedmiotami, które rzeczywiście lubi.
Jak przyznają specjaliści humor może również zaszkodzić. Nie powinno się go stosować w przekazach typowo informacyjnych bowiem wtedy może odwracać uwagę od danych, jakie chce dostarczyć się odbiorcom. Właśnie dlatego rzadko kiedy reklamy społeczne są śmieszne – te mają być przecież rzeczowe i edukacyjne.
Warto również pamiętać, że odpowiednia dawka humoru musi być dopasowana do targetu – może okazać się, że odbiorca poczuje się urażony jego zbyt dużą dawką bądź charakter przekazu zupełnie do niego nie trafi.