Szkolenia medialne
Edukacja

Relacje z mediami – jak powinny wyglądać?

Jak powinno kształtować się relacje z mediami

Odpowiednie informowanie mediów informacjami, które są związane z wydarzeniami związanymi z życiem naszej firmy, to jeden z najważniejszych czynników poprawnego budowania wizerunku w sieci.
Ale jak robić to prawidłowo? Tego można dowiedzieć się z dobrych szkoleń, na których dowiemy się jak powinno się postępować. Będzie to dla nas można powiedzieć w pewnym sensie tzw. „kodeks postępowania”.
Na takim szkoleniu dowiemy się, że masowe media, to idealne miejsce do przekazywania informacji dla opinii publicznej. Dzięki temu mamy możliwość pozyskania nowych klientów, kontrahentów. Bardzo ważne jest również udzielanie się w masowym medium, jakim jest obecnie internet – ma on bardzo duży potencjał. Trzeba jednak bardzo uważać, gdyż granica w sieci pomiędzy dobrym a złym odebraniem niektórych informacji jest bardzo mała.

Poniżej znajduje się tzw. kodeks postępowania w relacjach z różnymi mediami, który szeroko jest omawiany na większości szkoleń medialnych.

  1. W trakcie przygotowywania i przekazywania informacji należy zachowywać szczerość jak i rzetelność.
  2. Wybrane przez Ciebie informacje wysyłaj tylko i wyłącznie dziennikarzom, którzy będą nimi zainteresowani.
  3. Informacje powinny być wzbogacane dodatkowymi materiałami (infografiki, zdjęcia, wideo, itp.).
  4. Nie staraj się wpływać i narzucać swojego punktu widzenia dziennikarzom.
  5. W kontaktach z dziennikarzami pamiętaj o zasadach savoir-vivre w biznesie.
  6. Dziennikarze powinni mieć z Tobą dobry kontakt, dostępność to jeden z elementów dobrego kontaktu.
  7. Obietnice i terminy, powinny być świętością.
  8. W kontaktach z dziennikarzami nie wyrażaj się o innych źle, staraj się powstrzymywać od negatywnych komentarzy, w szczególności twojej konkurencji.

Są to najważniejsze elementy, Więcej można się dowiedzieć uczestnicząc w odpowiednim szkolenia. Pamiętaj, że dobre szkolenia medialne, to później dobry wizerunek twojej firmy w mediach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.